Οδηγός Διαχείρισης Social Media για μικρές επιχειρήσεις

Το μάρκετινγκ μιας μικρής επιχείρησης στα Social Media δεν είναι εύκολο κατόρθωμα. Φαίνεται ότι οι περισσότερες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι κορεσμένες με περιεχόμενο αυτές τις μέρες. 


Και δεν ακούτε ποτέ ότι ο «αλγόριθμος» διευκολύνει τις επιχειρήσεις, σωστά;

Για να πετύχετε στα Social Media ως μικρή επιχείρηση, πρέπει να προχωρήσετε με ένα σχέδιο.

Έτσι, σήμερα μοιραζόμαστε τα κορυφαία 10 πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να πετύχετε όχι μόνο να πετύχετε αλλά και να κερδίσετε στο μάρκετινγκ μιας μικρής επιχείρησης στα Social Media.

Ας αρχίσουμε!

10 πράγματα που πρέπει να κάνετε με το μάρκετινγκ μιας μικρής επιχείρησης στα Social Media

 

1. Προσδιορίστε το κοινό-στόχο σας

Εάν δεν ξέρετε ποιο είναι το κοινό-στόχος σας, δεν πρόκειται να πετύχετε ως επιχείρηση – πόσο μάλλον στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το κοινό-στόχο σας πρέπει να είναι δύο πράγματα: συγκεκριμένο και αναγνωρίσιμο.

Το κοινό-στόχος σας δεν είναι «όλοι». Επίσης, δεν είναι “γυναίκες ηλικίας 35+ στην Ελλάδα” Οι περιγραφές όπως αυτό είναι ακόμα πολύ ευρύ.

Ο καλύτερος τρόπος για να ορίσετε το κοινό-στόχο σας είναι να προσδιορίσετε τι τους παρακινεί καθώς σχετίζεται με το προϊόν ή την υπηρεσία σας. 

Γιατί αγοράζουν το προϊόν σας; Γιατί χρησιμοποιούν την υπηρεσία σας;

Είναι για την επίτευξη ενός συγκεκριμένου στόχου; Ή για να λύσω ένα πρόβλημα;

Σημειώστε τουλάχιστον πέντε στόχους και πέντε σημεία πόνου που έχει το κοινό-στόχο σας σε σχέση με αυτό που προσφέρετε.

Αυτό θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε ακριβώς ποιο είναι το κοινό σας και τι το παρακινεί να αγοράσει από εσάς.

2. Βρείτε τη σωστή πλατφόρμα

Αφού καταλάβετε ποιο είναι το κοινό-στόχος σας, ήρθε η ώρα να καταλάβετε πού περνούν τον περισσότερο χρόνο τους.

Είναι στο Facebook; Στο Instagram; Τικ Τοκ? LinkedIn;

Δεν θέλετε να χάνετε χρόνο επενδύοντας τις προσπάθειες και τους πόρους σας σε μια πλατφόρμα Social Media που δεν κατέχει υψηλό ποσοστό της αγοράς-στόχου σας.

Θέλετε να επιλέξετε την πλατφόρμα κοινωνικών μέσων στην οποία το κοινό-στόχος σας ξοδεύει τον περισσότερο χρόνο.

3. Εκτελέστε μια ανάλυση ανταγωνιστών

Όταν το μάρκετινγκ μιας μικρής επιχείρησης στα Social Media, ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε είναι να κάνετε μια ανάλυση ανταγωνιστών.

Αυτό σημαίνει να κάνετε έρευνα για τους ανταγωνιστές σας για να δείτε αν είναι στα social media και αν ναι, πόσο καλά τα πάνε.

Μπορείτε να μάθετε από τους ανταγωνιστές που τα πηγαίνουν καλά και άσχημα. Θα μάθετε ποιες τακτικές να εφαρμόσετε και από ποιες να μείνετε μακριά.

Ο λόγος που είναι καλό να κάνετε μια ανάλυση ανταγωνιστών είναι επειδή μοιράζεστε μια αγορά-στόχο. Δίνοντας προσοχή σε αυτό που λειτουργεί καλά γι ‘αυτούς θα σας πει τι αρέσει και τι αντιπαθεί το κοινό-στόχο σας.

Θα πρέπει να αφήσετε αυτό να καθοδηγήσει τη στρατηγική μάρκετινγκ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

4. Δημιουργήστε μια λίστα ιδεών περιεχομένου

Η λίστα με τους στόχους και τα σημεία πόνου της αγοράς-στόχου σας, καθώς και η ανάλυση του ανταγωνιστή σας θα πρέπει να προσδιορίζουν τον τύπο περιεχομένου που σκοπεύετε να δημιουργήσετε.

Δεν θέλετε να δημιουργήσετε περιεχόμενο που σας αφορά. Θέλετε να δημιουργήσετε περιεχόμενο που να αφορά το κοινό σας.

Οι αναρτήσεις που επικεντρώνονται γύρω από το πόσο σπουδαία είναι η επιχείρησή σας θα συγκεντρώσουν λιγότερη αφοσίωση από τις αναρτήσεις που μιλούν απευθείας στους στόχους του κοινού σας και στα σημεία πόνου.

Επομένως, πάρτε την έρευνα που έχετε κάνει μέχρι αυτό το σημείο και αναφέρετε τουλάχιστον πέντε θέματα ή ιδέες περιεχομένου που πιστεύετε ότι θα έχουν απήχηση στο κοινό σας. 

Αφού δοκιμάσετε αυτές τις πέντε ιδέες περιεχομένου για 30 ημέρες, διατηρήστε τα θέματα με την κορυφαία απόδοση στο ημερολόγιό σας και εναλλάξτε τα υπόλοιπα με μερικές νέες ιδέες.

Συνεχίστε να το κάνετε αυτό με την πάροδο του χρόνου για να διατηρείτε το περιεχόμενό σας φρέσκο ​​και το κοινό σας να σας ακολουθεί.

5. Δημιουργήστε έναν Οδηγό brand

Ο οδηγός επωνυμίας είναι ένα έγγραφο που περιγράφει λεπτομερώς πώς πρέπει να φαίνεται όλο το περιεχόμενό σας. Κρατάει το λογότυπο, τα χρώματα της επωνυμίας και τις γραμματοσειρές σας.

social-media-marketing-για-μικρές-επιχειρήσεις

Επίσης, καθοδηγεί ακριβώς πότε ή πώς να χρησιμοποιήσετε καθένα από αυτά τα στοιχεία και σε ποιους συνδυασμούς.

Η ύπαρξη ενός οδηγού επωνυμίας θα διασφαλίσει ότι το περιεχόμενό σας φαίνεται επώνυμο, αναγνωρίσιμο και συνεκτικό ανεξάρτητα από το ποιος εργάζεται στο ημερολόγιο περιεχομένου των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Το να έχετε σταθερό branding σε όλο το περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης βοηθά στην ανάκληση της επωνυμίας μεταξύ των οπαδών σας. 

Και η ανάκληση μάρκας οδηγεί σε πωλήσεις.

6. Δημοσιεύστε περιεχόμενο βίντεο σύντομης μορφής

Το περιεχόμενο βίντεο σύντομης μορφής όπως το TikToks, το Instagram Reels, το Facebook Reels και το YouTube Shorts είναι ο πιο προτιμώμενος τύπος πολυμέσων αυτήν τη στιγμή.

Τα βίντεο σύντομης μορφής αποκτούν τεράστια οργανική απήχηση και ως αποτέλεσμα ορισμένες μικρές επιχειρήσεις παρουσιάζουν ιογενή ανάπτυξη! 

Τι θα σήμαινε για την επωνυμία σας να έχει ξαφνικά χιλιάδες, εκατοντάδες χιλιάδες ή ακόμα και εκατομμύρια μάτια ;

Η δημοσίευση περιεχομένου βίντεο σύντομης μορφής το καθιστά δυνατό. Επιπλέον, τα σύντομα βίντεο υποστηρίζονται καλύτερα από τον αλγόριθμο από τις στατικές εικόνες τώρα.

7. Μεταβείτε ζωντανά

Στη σημερινή εποχή, οι καταναλωτές ενδιαφέρονται για τη διαφάνεια και την αυθεντικότητα της επωνυμίας. Δεν γίνεται πολύ πιο διαφανές από το να βγαίνεις ζωντανά.

Η μετάδοση ζωντανά σημαίνει ότι θα γυρίζετε ζωντανά βίντεο σε πραγματικό χρόνο και οι θεατές θα παρακολουθούν και θα απαντούν ζωντανά σε πραγματικό χρόνο.

Κάνει τους καταναλωτές να νιώθουν ότι μπορούν να εμπιστευτούν και να εξοικειωθούν με την επωνυμία σας σε έναν κατά τα άλλα φιλτραρισμένο και επεξεργασμένο κόσμο.

8. Δημοσιεύστε Ιστορίες

Οι περισσότερες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης διαθέτουν πλέον τη λειτουργία Ιστορίες.

Οι ιστορίες δεν καταναλώνουν ένα μόνιμο σημείο στη ροή σας, αλλά αντίθετα, παραμένουν ορατές για 24 ώρες, εκτός και αν τις τοποθετήσετε στις καλύτερες στιγμές σας.

Οι ιστορίες είναι ένας άλλος πολύ καλός τρόπος για να δημοσιεύσετε πραγματικό, αυθεντικό περιεχόμενο που παραμένει λίγο λιγότερο από ό,τι θα ήταν ίσως οι αναρτήσεις ροής σας. 

Πολλές μικρές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τις Ιστορίες για να ανακοινώσουν μια νέα ανάρτηση στη ροή τους, ένα νέο βίντεο YouTube, μια νέα ανάρτηση ιστολογίου κ.λπ.

Η δημοσίευση στις Ιστορίες συχνά βοηθά να ξεπεράσετε τον θόρυβο του αλγορίθμου και διασφαλίζει ότι η επωνυμία σας παραμένει συχνά μπροστά στους οπαδούς σας.

9. Δημιουργήστε Περιεχόμενο ένα μήνα εκ των προτέρων

Δεν είναι μυστικό ότι οι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων είναι απασχολημένοι (το λιγότερο).

Οι επιχειρηματίες, ιδιαίτερα οι νεοσύστατες επιχειρήσεις, συχνά πρέπει να φορούν πολλά καπέλα μέχρι να μπορέσουν να εδραιώσουν μια ομάδα για να βοηθήσουν στην εκφόρτωση της δουλειάς.

Εξοικονομήστε χρόνο και άγχος και δημιουργήστε το ημερολόγιό σας για το περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ένα μήνα νωρίτερα.

Ακόμα κι αν έχετε μια εταιρεία διαχείρισης social media που το χειρίζεται για εσάς, φροντίστε να παράγει το ημερολόγιό σας ένα μήνα νωρίτερα! 

Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζετε ότι έχετε τη δημοσίευση περιεχομένου με συνέπεια. Το έχετε ήδη δημιουργήσει και το έχετε προγραμματίσει πριν από ένα μήνα!

Επιπλέον, η φροντίδα του ημερολογίου περιεχομένου σας εκ των προτέρων σάς δίνει τη δυνατότητα να αλλάξετε ή να επεξεργαστείτε πράγματα κατά τη διάρκεια του μήνα, όπως απαιτείται.

10. Διασταυρούμενη προώθηση περιεχομένου

Καθώς μεγαλώνετε, πιθανότατα θα αρχίσετε να χρησιμοποιείτε πολλές πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αν δεν το έχετε κάνει ήδη.

Εργαστείτε πιο έξυπνα και όχι πιο σκληρά και βεβαιωθείτε ότι προβάλλετε πολλαπλά το περιεχόμενό σας! Βεβαιωθείτε ότι οι συνδρομητές σας στο YouTube σας ακολουθούν στο Instagram και το αντίστροφο!

Εάν χρειάζεστε περισσότερη βοήθεια για το μάρκετινγκ της μικρής επιχείρησής σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φροντίστε να ελέγξετε τις υπηρεσίες μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης σήμερα!

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.