Η διαφήμιση δεν είναι μόνο για μεγάλες, εδραιωμένες εταιρείες.

Και όχι, δεν χρειάζεται να κλέψετε την τράπεζα για να προωθήσετε τη μικρή σας επιχείρηση.

Αν ψάχνετε τρόπους για να διαφημίσετε μια μικρή επιχείρηση σαν τη δική σας, τότε είστε τυχεροί.

Γιατί σήμερα, θα μοιραστούμε μαζί σας μερικές συμβουλές για το πώς να διαφημίσετε μια μικρή επιχείρηση στον ψηφιακό κόσμο.

Ας αρχίσουμε!

Βασικά στοιχεία διαφήμισης που θα καλύψουμε

Προτού προχωρήσουμε, θέλουμε να ανατρέξουμε σε ορισμένα βασικά στοιχεία της διαφήμισης για να βεβαιωθούμε ότι είμαστε στην ίδια φιλοσοφία.

Θα μιλήσουμε σήμερα για:

  1. Ποιοι τύποι διαφήμισης λειτουργούν για μικρές επιχειρήσεις
  2. Τρεις τρόποι για να διαφημίσετε μια μικρή επιχείρηση ψηφιακά
  3. Οι βέλτιστες πρακτικές για κάθε τύπο επιχείρησης
  4. Η προσωπική μας ιεραρχία διαφημίσεων μικρών επιχειρήσεων

Θα σας καθοδηγήσουμε για το πώς προχωράμε στη δημιουργία μικρών επιχειρήσεων με καλή διαφημιστική στρατηγική και τι αναζητούμε πρώτα.

Στο τέλος αυτής της ανάρτησης, θα πρέπει να έχετε μια καλύτερη ιδέα για το πώς να διαφημίσετε μια μικρή επιχείρηση στην ψηφιακή σφαίρα.

 

 

Χρειάζεστε βοήθεια με τα Social Media;

✅ Γραφιστικός σχεδιασμός για τα Post
✅ Προσαρμοσμένη στρατηγική μάρκετινγκ 
✅ Προσιτές υπηρεσίες marketing χωρίς μακροπρόθεσμο συμβόλαιο

 

 

3 τρόποι για να διαφημίσετε μια μικρή επιχείρηση

Πιθανότατα δεν θα εκπλαγείτε με κανέναν από αυτούς:

  1. Μηχανές Αναζήτης – SEO
  2. Διαχείριση Social Media & διαφημίσεις
  3. Άμεσο Μάρκετινγκ

Πρέπει οι μικρές επιχειρήσεις να πληρώνουν για διαφημίσεις ή να επικεντρώνονται στην οργανική ανάπτυξη;

Αυτή είναι μια πολύ σωστή ερώτηση. Πρέπει να κάνετε και τα δύο, και ήδη πρέπει να κάνετε τουλάχιστον ένα.

Ακόμα κι αν δεν προβάλλετε διαφημίσεις επί πληρωμή, διαφημίζετε με κάποιο τρόπο την επιχείρησή σας.

Χρειάζεστε έναν συνδυασμό οργανικής (μη πληρωμένης) και πληρωμένης διαφήμισης για να βοηθήσετε την επιχείρησή σας να αναπτυχθεί καλύτερα.

Υπάρχουν τρεις κύριοι τρόποι για να διαφημίσετε μια μικρή επιχείρηση στο διαδίκτυο, οπότε ας συζητήσουμε τον καθένα από αυτούς.

1. Μηχανές Αναζήτησης

Μπορεί να εκπλαγείτε (ή όχι αν κάνετε συχνά παρέα μαζί μας) που η Google δεν είναι η μόνη μηχανή αναζήτησης.

Ναι, σωστά.

Και αν σκέφτεστε, “Γεια, αυτό είναι προφανές, γνωρίζουμε για τους Jeeves και Bing και DuckDuckGo.”

Αλλά δεν αναφερόμαστε σε αυτό.

Ναι, όλες αυτές είναι μηχανές αναζήτησης, αλλά το ίδιο ισχύει και για το YouTube και το Pinterest.

Και στην πραγματικότητα, πολλές από τις κορυφαίες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης εργάζονται για να αυξήσουν την αναζήτησή τους.

Έτσι, σχεδόν όλες οι διαφημίσεις θα έχουν κάποιο στοιχείο αναζήτησης αρκετά σύντομα. 

Τώρα, αν έχετε βρεθεί σε οποιοδήποτε δίκτυο αναζήτησης, πιθανότατα έχετε παρατηρήσει ότι όταν αναζητάτε κάτι, βλέπετε έναν συνδυασμό αποτελεσμάτων.

Οι μηχανές αναζήτησης οδηγούν πολύτιμη επισκεψιμότητα. Γιατί; Πρόθεση αναζήτησης.

Η πρόθεση αναζήτησης είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει γιατί κάποιος αναζήτησε αυτό που έκανε.

Οι έμποροι το αναφέρουν επίσης ως «πρόθεση κοινού» και «πρόθεση χρήστη» εναλλακτικά.

Αυτό αναφέρεται σε πελάτες που αναζητούν το προϊόν, την εμπειρία ή τη λύση σας. 

Μπορείτε να παίξετε με την πρόθεση αναζήτησης στη διαφήμισή σας αλλάζοντας τις λέξεις-κλειδιά ή τις φράσεις που χρησιμοποιείτε.

Για παράδειγμα, εάν πουλάτε φορέματα χορού, ένας όρος αναζήτησης όπως “πώς να φτιάξετε ένα φόρεμα χορού” θα είναι ένας όρος αναζήτησης χαμηλότερης πρόθεσης για εσάς.

Και αυτό συμβαίνει επειδή αυτοί οι άνθρωποι ψάχνουν να φτιάξουν το δικό τους, όχι να αγοράσουν.

Αλλά ένας όρος όπως “προσιτά φορέματα χορού” ή “ενοικιάσεις φορεμάτων χορού” έχει μεγαλύτερη πρόθεση.

 

Και ο λόγος είναι επειδή αυτοί οι άνθρωποι θέλουν να ξοδέψουν χρήματα για ένα ολοκληρωμένο φόρεμα.

Όταν προβάλλετε πληρωμένες διαφημίσεις στο Google, πρέπει να κάνετε αναζήτηση όπως ο πελάτης σας και όχι η επιχείρησή σας.

Ο πελάτης σας δεν ξέρει πάντα τι ψάχνει.

Επομένως, πρέπει να σκεφτείτε τους όρους αναζήτησης από την οπτική γωνία ενός ξένου

Σε τι πρέπει να εστιάσετε πρώτα; Οργανικά ή επί πληρωμή αποτελέσματα;

Οι μέρες του να κάνεις το ένα ή το άλλο έχουν περάσει προ πολλού.

Όταν διαφημίζετε μια μικρή επιχείρηση, πρέπει να αντιμετωπίζετε και τα οργανικά και τα επί πληρωμή ταυτόχρονα γιατί το καθένα βοηθάει το άλλο.

Στην πραγματικότητα, οι ενέργειες που κάνετε εκτός της  Google μπορεί να σας βοηθήσει να βελτιώσετε την απόδοσή σας στην αναζήτηση.

Επιπλέον, θα μπορείτε να καταλαμβάνετε περισσότερο χώρο σε ένα αποτέλεσμα Google, εάν εμφανίζονται επί πληρωμή και οργανικά αποτελέσματα.

2. Social Media

Δεν πρόκειται να μπούμε σε λεπτομέρειες σε αυτήν την ανάρτηση, αλλά, αντίθετα, θα καλύψουμε ορισμένα βασικά που ισχύουν για το μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης για μικρές επιχειρήσεις γενικά.

Τι είναι η διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; 

Η διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ακριβώς αυτό που ακούγεται: διαφήμιση της επιχείρησής σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το 2021, το κάνουμε αυτό χρησιμοποιώντας έναν συνδυασμό στρατηγικών, κάποιες επί πληρωμή και άλλες απλήρωτες, για να προωθήσουμε:

  • προϊόν,
  • υπηρεσία, ή
  • εμπειρία

…σε νέους και υπάρχοντες πελάτες.

Ποιες στρατηγικές διαφήμισης πρέπει να χρησιμοποιήσετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; 

Θα χρησιμοποιήσετε έναν συνδυασμό στρατηγικών (όπως ακριβώς κάναμε στην αναζήτηση) για να προσεγγίσετε νέο, υπάρχον και δυνητικό κοινό.

Και παρόμοια με την αναζήτηση, έχετε οργανικές και επί πληρωμή επιλογές.

Η οργανική διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μοιάζει κάπως έτσι: 

  • Δημοσιεύσεις για το προϊόν σας
  • Προσθήκη ετικετών στο προϊόν σας σε εικόνες/βίντεο
  • Κοινή χρήση συνδέσμων προς το κατάστημά σας
  • Απάντηση σε σχόλια πελατών και απάντηση σε DM
  • Δημιουργία περιεχομένου και συνεπής δημοσίευση

Η επί πληρωμή διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μοιάζει κάπως έτσι: 

  • Διαφημίσεις επί πληρωμή (προωθήστε τη σελίδα σας, το προϊόν σας, το βίντεό σας, τον ιστότοπό σας κ.λπ.)
  • Μεμονωμένες εικόνες, καρουζέλ (έως 10) εικόνες/βίντεο, βίντεο

3. Άμεσο Μάρκετινγκ 

Το άμεσο μάρκετινγκ είναι ακριβώς αυτό που ακούγεται. μάρκετινγκ απευθείας στον καταναλωτή.

Εδώ είναι ένας ορισμός που μας άρεσε:

«Το άμεσο μάρκετινγκ συνίσταται σε οποιοδήποτε μάρκετινγκ που βασίζεται στην άμεση επικοινωνία ή διανομή σε μεμονωμένους καταναλωτές και όχι μέσω τρίτων, όπως τα μέσα μαζικής ενημέρωσης».

Το άμεσο μάρκετινγκ περιλαμβάνει: 

  • email marketing
  • SMS marketing ή τηλεφωνήματα
  • Ταχυδρομείο
  • Μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Από αυτές που αναφέρονται παραπάνω, προτείνουμε το email και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως πρώτες επιλογές, με το μήνυμα κειμένου και το ταχυδρομείο να έρχονται στην 3η και 4η θέση, αντίστοιχα.

Τα γραπτά μηνύματα και το ταχυδρομείο είναι πιο ακριβές μορφές άμεσου μάρκετινγκ, αλλά μπορούν να είναι αποτελεσματικές εάν έχετε μεγαλύτερο προϋπολογισμό μάρκετινγκ.

Ας μιλήσουμε για το email για αυτήν την ανάρτηση.

Τι είναι η διαφήμιση μέσω email; 

Όταν διαφημίζεστε μέσω email, στέλνετε ένα μήνυμα απευθείας στα εισερχόμενα οποιουδήποτε από τη λίστα σας.

Τους στέλνετε πληροφορίες, συνδέσμους προς προϊόντα, ενημερώσεις κ.λπ. Η διαφήμιση μέσω email εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά αποτελεσματική.

Για να εκτελέσετε αποτελεσματικά μια καμπάνια μάρκετινγκ μέσω email , πρέπει να ακολουθήσετε μερικές βέλτιστες πρακτικές:

  1. Αφιερώστε χρόνο για να δημιουργήσετε ποιοτικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (δοκιμάστε διαφορετικούς τύπους για να δείτε τι αποδίδει καλύτερα).
  2. Δημιουργήστε ποιοτικά γραφικά, φωτογραφίες, βίντεο και σχέδιο που θα συνοδεύουν το email.
  3. Αποστολή email με συνέπεια. 1 με 2 την εβδομάδα είναι μια καλή ποσότητα αν ξεκινάτε.

Αναφέραμε τη δοκιμή διαφορετικών τύπων email για να δούμε τι αποδίδει καλύτερα.

Ακολουθούν μερικά από τα πρώτα email που θέλουμε να δημιουργούμε και να στέλνουμε όταν λαμβάνουμε έναν νέο πελάτη:

  • Ακολουθία καλωσορίσματος

Αυτό αναφέρεται στη δημιουργία 3 ή 4 μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποστέλλονται με διαφορά λίγων ημερών.

Το πρώτο email θα πρέπει να περιλαμβάνει ένα θερμό καλωσόρισμα, μια εισαγωγή στην επιχείρησή σας και έναν κωδικό κουπονιού.

Τα ακόλουθα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορούν να επισημάνουν τα πιο δημοφιλή προϊόντα, υπηρεσίες ή εμπειρίες σας.

Θα πρέπει να εκπαιδεύουν, να ψυχαγωγούν και να πουλάνε στο νέο σας κοινό.

Το τελευταίο email της σειράς θα πρέπει να είναι μια υπενθύμιση εγκαταλελειμμένου καλαθιού, μια πρόσκληση για επικοινωνία μαζί σας ή κάποιο άλλο CTA (Call to Action).

  • Υπενθυμίσεις εγκαταλελειμμένου καλαθιού

Μας αρέσει να δημιουργήσουμε 3 από αυτά. ένα για αποστολή μια ώρα μετά την εγκατάλειψη του καροτσιού, ένα για αποστολή μια μέρα αργότερα και ένα για αποστολή 4 ημέρες αργότερα.

Περιλαμβάνουμε έναν κωδικό κουπονιού στο τελικό μας email για να ενθαρρύνουμε πραγματικά αυτήν την αγορά.

  • Email εκπαίδευσης

Αυτό επικεντρώνεται στην απάντηση σε ερωτήσεις, στην κοινοποίηση ενός σεμιναρίου ή μιας συμβουλής, στην επισήμανση ορισμένων διασκεδαστικών γεγονότων και στην προετοιμασία των πελατών σας για αγορά.

Αυτό μπορεί να μοιάζει με αποστολή ενός email που περιγράφει ένα επερχόμενο πρόγραμμα/μάθημα και απαντά σε ερωτήσεις και απαντήσεις (πραγματικές ή αναμενόμενες).

  • Πώληση email

Επισημάνετε μια εποχική σειρά προϊόντων, μια νέα σειρά προϊόντων ή στοιχεία πώλησης για να πραγματοποιήσετε ορισμένες μετατροπές.

Δεν πρέπει απλώς να πουλάτε, να πουλάτε, να πουλάτε στη λίστα email σας συνεχώς, αλλά θα πρέπει να στέλνετε τουλάχιστον ένα email πωλήσεων την εβδομάδα.

Μπορείτε, φυσικά, να χρησιμοποιήσετε οποιονδήποτε συνδυασμό τύπων περιεχομένου στα email σας.

Αυτό συμβαίνει επειδή τα email δεν είναι αναμενόμενα το ίδιο πράγμα κάθε μέρα.

Θα είναι σημαντικό για εσάς να παρακολουθείτε τα αναλυτικά στοιχεία σας και να κάνετε κλικ στους χάρτες για να δείτε πού είναι η μεγαλύτερη αφοσίωση και να παρακολουθείτε ποια μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου έχουν την καλύτερη μετατροπή.

Τώρα ξέρετε πώς να διαφημίζετε μια μικρή επιχείρηση! 

Ως νέα επιχείρηση, θα πρέπει να δώσετε προτεραιότητα σε όλες τις διαφημιστικές σας ευκαιρίες, επειδή δεν μπορείτε να κάνετε τα πάντα ταυτόχρονα.

Αυτός είναι ο προτιμώμενος τρόπος για να θέσουμε τις βάσεις όταν βοηθάμε τις μικρές επιχειρήσεις.

Η προσωπική μας ιεραρχία διαφήμισης μικρών επιχειρήσεων είναι η εξής:

 

1. Εργαστείτε για να δημιουργήσετε μια καλή παρουσία στη μηχανή αναζήτησης.

  • Βελτιώστε το  SEO και δημιουργήστε ένα σχέδιο δράσης για την προβολή περιεχομένου πιο φιλικού προς το SEO
  • Βελτιώστε το SEO εκτός τοποθεσίας (όπως σε κοινωνικά δίκτυα, άλλους ιστότοπους και άλλες μηχανές αναζήτησης όπως το YouTube)
  • Εκτελέστε πληρωμένη αναζήτηση και διαφημίσεις βίντεο
  • Αυξήστε την επισκεψιμότητα στον ιστότοπο και τη λίστα email σας

2. Δημιουργήστε μια παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα 2 ή 3 κορυφαία δίκτυά σας.

  • Δημοσιεύστε με συνέπεια
  • Δημοσιεύστε ποιοτικό περιεχόμενο – χρησιμοποιήστε πολλά βίντεο
  • Εκτελέστε καμπάνιες σαν σελίδα
  • Εκτελέστε διαφημίσεις για αγορές
  • Αυξήστε την επισκεψιμότητα στον ιστότοπο και τη λίστα email σας

3. Εφαρμόστε στρατηγική άμεσου μάρκετινγκ (λίστα email).

  • Στείλτε email τακτικά (αλλά όχι πολύ συχνά)
  • Ισορροπήστε πωλήσεις, ψυχαγωγία, ειδήσεις και σύνδεση στο περιεχόμενο
  • Χρησιμοποιήστε αυτοματοποιημένες ακολουθίες (όπως μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου καλωσορίσματος και υπενθυμίσεις εγκαταλελειμμένου καλαθιού) για να προσελκύσετε ή να διατηρήσετε την αφοσίωση των πελατών και να αυξήσετε τις μετατροπές
  • Αυξήστε την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας

Τελικά, θέλετε οι πελάτες σας να απομακρυνθούν από κάθε άλλη πλατφόρμα και να περνούν χρόνο στον ιστότοπό σας.

Μόλις τραβήξετε την προσοχή τους και κερδίσετε αυτό το κλικ, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας και η διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς δεν απομακρύνουν τους πελάτες.

Αν λαμβάνετε αρκετή επισκεψιμότητα και κλικ μετά την προβολή των διαφημίσεών σας για λίγο, αλλά όχι κλικ πρέπει να αξιολογήσετε το περιεχόμενο και τη λειτουργικότητα του ιστότοπού σας για να δείτε εάν χρειάζεται να κάνετε βελτιώσεις εκεί.

Η αλλαγή των διαφημίσεών σας και η βελτιστοποίησή τους μπορεί να κάνει τόσα πολλά μόνο εάν έχετε έναν μη συνεργάσιμο ή βαρετό ιστότοπο.

Πρέπει να κάνετε τη διαφήμιση μόνοι σας; 

Έχετε πολλά να συμβαίνουν ως ιδιοκτήτης  επιχείρησης και η διαφήμιση δεν είναι κάτι απλό ή γρήγορο.

Η προβολή διαφημίσεων απαιτεί περισσότερα από έναν διαφημιστικό λογαριασμό και μια ρύθμιση.

Τι άλλο πρέπει να λάβετε υπόψη κατά τη διαφήμιση; 

  • Τα γραφικά πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας και να τραβούν τα βλέμματα
  • Ρύθμιση και προγραμματισμός
  • Παρακολούθηση
  • Analytics

Εάν το κάνετε μόνοι σας, η ίδια η δημιουργία περιεχομένου είναι μια δουλειά πλήρους απασχόλησης.

Οι καλοί ιδιοκτήτες επιχειρήσεων (οι επιτυχημένοι ούτως ή άλλως) γνωρίζουν πότε να αναθέτουν σε εξωτερικούς συνεργάτες και πότε να αναλάβουν ρόλους για τον εαυτό τους. 

Σας συνιστούμε να προσλάβετε έναν ειδικό (εσωτερικό ή ελεύθερο επαγγελματία) ή να χρησιμοποιήσετε μια εταιρεία ψηφιακού μάρκετινγκ όπως η EASYMAT.

Θα σας βοηθήσουμε να δημιουργήσετε ποιοτικό περιεχόμενο και να ρυθμίσετε, να παρακολουθήσετε και να βελτιστοποιήσετε σωστά τις διαφημίσεις σας.

Επικοινωνήστε μαζί μας για να μιλήσετε με την ομάδα Επιχειρηματικής Ανάπτυξης για να μάθετε περισσότερα.

Ελπίζουμε ότι αυτό σας βοήθησε να κατανοήσετε τη διαφήμιση μικρών επιχειρήσεων και να σας έδωσε κάποιες ιδέες και οδηγίες.