Οι επιχειρήσεις συχνά αναζητούν τρόπους για να αυξήσουν την παραγωγικότητα, να εξοικονομήσουν χρόνο και να ενισχύσουν τις πωλήσεις. Η εφαρμογή του κανόνα μάρκετινγκ 80/20 μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να επιτύχουν αυτούς τους στόχους. Αν θέλετε να αναπτύξετε μια στρατηγική μάρκετινγκ ή να βελτιώσετε τις επιχειρηματικές δραστηριότητες, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον κανόνα μάρκετινγκ 80/20 για να καθορίσετε ένα αποτελεσματικό σχέδιο και στρατηγική.
Σε αυτό το άρθρο, συζητάμε τι είναι ο κανόνας 80/20 στο μάρκετινγκ και οκτώ τρόπους με τους οποίους μπορείτε να τον εφαρμόσετε για μια αποτελεσματική καμπάνια ή άλλες ενέργειες μάρκετινγκ.
Βασικά φαγητά:
-
Ο κανόνας 80/20 λέει ότι το 80% των αποτελεσμάτων προέρχεται από το 20% των λογαριασμών.
-
Ορισμένοι ειδικοί αναφέρονται στον κανόνα 80/20 ως την αρχή Pareto που πήρε το όνομά του από τον οικονομολόγο Vilfredo Pareto από την Ιταλία, ο οποίος συνέκρινε τον πλούτο με τον πληθυσμό.
-
Ο κανόνας 80/20 ισχύει σε διάφορους τομείς, όπως το μάρκετινγκ, η κατασκευή, η διαχείριση και το ανθρώπινο δυναμικό.
Ποιος είναι ο κανόνας 80/20 του μάρκετινγκ;
Ο κανόνας 80/20, γνωστός και ως αρχή Pareto , είναι μια στρατηγική μάρκετινγκ που λέει ότι το 80% των αποτελεσμάτων σας είναι προϊόν του 20% των ενεργειών σας. Ο οικονομολόγος Βιλφρέντο Παρέτο σκέφτηκε την ιδέα όταν συνειδητοποίησε ότι περίπου το 80% της γης του έθνους του ανήκε στο 20% του πληθυσμού του. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον κανόνα 80/20 για να βοηθήσετε στην ανάπτυξη αποτελεσματικών στρατηγικών μάρκετινγκ. Ακολουθούν μερικοί συνήθεις τρόποι χρήσης του κανόνα 80/20:
-
Το 80% των αποτελεσμάτων είναι προϊόν του 20% του χρόνου που επενδύεται.
-
Το 80% των πωλήσεων προέρχεται από το 20% των πελατών.
-
Το 80% των παραπόνων προέρχεται από το 20% των πελατών.
Χρειάζεστε βοήθεια με τα Social Media;
✅ Γραφιστικός σχεδιασμός για τα Post✅ Προσαρμοσμένη στρατηγική μάρκετινγκ✅ Προσιτές υπηρεσίες marketing χωρίς μακροπρόθεσμο συμβόλαιο -
Το 80% της παγκόσμιας ρύπανσης προέρχεται από το 20% των εργοστασίων.
-
Το 80% των διαδικτυακών πωλήσεων προϊόντων προέρχεται από το 20% των προϊόντων.
-
Το 80% της επισκεψιμότητας του ιστότοπου προέρχεται από το 20% των λέξεων-κλειδιών που χρησιμοποιούνται.
Μπορείτε να εφαρμόσετε τον κανόνα 80/20 σε οποιαδήποτε περίπτωση, αλλά δεν είναι θεμελιώδης νόμος για να υπαγορεύσετε τις ενέργειές σας. Ορισμένα από τα αποτελέσματα και τις ενέργειές σας ενδέχεται να έχουν υψηλότερα ή χαμηλότερα ποσοστά. Ο κανόνας 80/20 μπορεί να συμβάλει στις στρατηγικές σας και να σας βοηθήσει με τις διαδικασίες σκέψης σας, αλλά πιο αξιόπιστες επιχειρηματικές πληροφορίες προέρχονται από έρευνες, αναφορές και αναλύσεις.
8 τρόποι για να χρησιμοποιήσετε τον κανόνα 80/20
Η εφαρμογή του κανόνα 80/20 σε μια επιχείρηση μπορεί να σας βοηθήσει να παρακολουθείτε τις δραστηριότητες πωλήσεων και να προσδιορίσετε τους πιο σημαντικούς παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη. Ακολουθούν τρόποι με τους οποίους μπορείτε να αρχίσετε να εφαρμόζετε τον κανόνα 80/20 για να βελτιώσετε την αποτελεσματικότητα, να αυξήσετε τις πωλήσεις και να αναπτύξετε μια επιχείρηση:
1. Βρείτε τους καλύτερους πελάτες
Οι καλύτεροι πελάτες συχνά αποφέρουν τα περισσότερα από τα κέρδη, που σημαίνει ότι το 80% των πωλήσεων μπορεί να προέρχεται από το 20% των πελατών. Ο εντοπισμός του 20% των πελατών που αγοράζουν τα περισσότερα από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας μπορεί να σας βοηθήσει να αναπτύξετε στρατηγικές μάρκετινγκ για να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες με παρόμοια σκέψη. Ακολουθούν μερικοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να ανακαλύψετε τους καλύτερους πελάτες:
-
Προσδιορίστε τακτικούς πελάτες. Ελέγξτε τα logistics και τα δεδομένα των πωλήσεων για να εντοπίσετε τους πελάτες που κάνουν συχνές ή τις πιο πρόσφατες αγορές. Το αρχείο καταγραφής πωλήσεών σας εμφανίζει καθημερινές, εβδομαδιαίες και μηνιαίες πωλήσεις και παρέχει πληροφορίες που μπορούν να σας βοηθήσουν να αναπτύξετε νέες στρατηγικές μάρκετινγκ.
-
Παρακολουθήστε πώς σας βρήκαν οι πελάτες. Προσδιορίστε τις πηγές που έφεραν τους πελάτες στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες, είτε μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είτε μέσω στοχευμένων διαφημίσεων. Η εύρεση της προέλευσης του 20% των πελατών μπορεί να σας βοηθήσει να βελτιστοποιήσετε τις στρατηγικές σας για να βρείτε περισσότερους πελάτες μέσω των ίδιων καναλιών.
-
Αναλύστε πού βρίσκονται οι πελάτες. Γνωρίζοντας πού ζουν οι πελάτες μπορεί να σας διευκολύνει να τους στοχεύσετε. Η αξιοποίηση πλατφορμών σημείων πώλησης (POS) για να δείτε τις περιοχές από τις οποίες προέρχονται οι πελάτες σας μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να στοχεύσετε περισσότερους πελάτες από πιο ακριβείς τοποθεσίες.
2. Προσδιορίστε τα κερδοφόρα προϊόντα
Μια εταιρεία μπορεί να έχει μερικά προϊόντα που αγαπούν οι πελάτες, συμβάλλοντας στο 80% των συνολικών πωλήσεων. Αντί να προωθείτε προϊόντα που δεν πραγματοποιούν μεγάλες πωλήσεις, μπορείτε να εστιάσετε στη βελτίωση του 20% των προϊόντων ή των υπηρεσιών με τις υψηλότερες πωλήσεις, λανσάροντας νέες ενημερώσεις ή βελτιωμένες λειτουργίες για να παρέχετε στους πελάτες καλύτερη ποιότητα για να ενθαρρύνετε περισσότερες αγορές.
3. Αυξήστε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας
Ο κανόνας 80/20 μπορεί επίσης να λειτουργήσει με τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) λαμβάνοντας υπόψη ότι το 80% της επισκεψιμότητας του ιστότοπου προέρχεται από το 20% των λέξεων-κλειδιών που χρησιμοποιούνται. Συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά ενδέχεται να αποφέρουν περισσότερη επισκεψιμότητα από άλλες. Ελέγξτε τα αναλυτικά στοιχεία σας για να δείτε ποιες αναρτήσεις ιστολογίου ή αναρτήσεις μέσων κοινωνικής δικτύωσης αποφέρουν περισσότερη επισκεψιμότητα και ποιες λέξεις-κλειδιά κατατάσσονται ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης. Όταν γνωρίζετε ποιες λέξεις-κλειδιά προκαλούν τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, μπορείτε να εστιάσετε τις προσπάθειές σας σε αυτές τις συγκεκριμένες λέξεις και να αναζητήσετε τρόπους να τις εφαρμόσετε στο περιεχόμενο μάρκετινγκ και στο σχεδιασμό ιστοτόπων.
4. Επενδύστε το χρόνο σας με σύνεση
Μπορείτε επίσης να εφαρμόσετε τον κανόνα 80/20 για να προσδιορίσετε τους καλύτερους τρόπους για να επενδύσετε το χρόνο σας. Όταν εξετάζετε τους στόχους της εταιρείας, δώστε προτεραιότητα στο 20% που είναι πιο σημαντικό για να φέρετε το 80% των πωλήσεων ή των εσόδων. Στη συνέχεια, μπορείτε να επικεντρώσετε τον χρόνο που απομένει στους υπόλοιπους στόχους.
5. Μάθετε να διαχειρίζεστε το κόστος
Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τον κανόνα 80/20 για να προσδιορίσετε το 20% των ειδών που ευθύνονται για το 80% των δαπανών της εταιρείας και να μειώσετε το κόστος εάν είναι δυνατόν. Προσδιορίζοντας πού ξοδεύετε τα περισσότερα χρήματα, μπορείτε να λάβετε πιο έξυπνες αποφάσεις για τον προϋπολογισμό και να αυξήσετε τα κέρδη προσδιορίζοντας πού ξοδεύετε τα περισσότερα χρήματα. Αναζητήστε πράγματα όπως το κόστος παραγωγής, τα κανάλια διαφήμισης και τις απώλειες για να προσδιορίσετε δαπάνες που δεν παράγουν οφέλη για να αντισταθμίσουν το κόστος τους.
6. Εστιάστε στο περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Ο κανόνας 80/20 μπορεί να λειτουργήσει με μια στρατηγική μέσων κοινωνικής δικτύωσης, λαμβάνοντας υπόψη ότι το 80% της κοινής χρήσης μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να προέρχεται από το 20% των αναρτήσεων. Ανακαλύψτε το 20% του περιεχομένου που ενδιαφέρει το κοινό και εξυπηρετεί τις ανάγκες του, χτίζοντας παράλληλα το brand. Ελέγξτε από πού προέρχονται τα σχόλια, οι επισημάνσεις “μου αρέσει” και οι κοινοποιήσεις χρησιμοποιώντας ένα πρόγραμμα παρακολούθησης κοινωνικών αναλύσεων και δημιουργήστε παρόμοιο περιεχόμενο για να συνεχίσετε να προσελκύετε παρόμοιο κοινό.
7. Προσέξτε από πού προέρχεται η κίνηση
Όλοι οι ιστότοποι λαμβάνουν επισκεψιμότητα από πολλές πηγές, αλλά είναι σημαντικό να βρείτε το 20% των πηγών από τις οποίες προέρχεται το 80% της επισκεψιμότητας. Αντί να παρακολουθείτε όλα τα κανάλια επισκεψιμότητας, εστιάστε σε πέντε έως 10 κανάλια επισκεψιμότητας που φέρνουν τις περισσότερες παραπομπές και επικεντρωθείτε στην ποιότητα των αναρτήσεων. Η δημιουργία ισχυρής παρουσίας στα μέσα σε ένα κανάλι που στοχεύει το κύριο κοινό της επιχείρησης μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις και την αναγνώριση της επωνυμίας πιο αποτελεσματικά.
8. Αναπτύξτε ποιοτικό λογισμικό
Το 20% των προσπαθειών ανάπτυξης λογισμικού μπορεί να συμβάλει στο 80% της λειτουργικότητας του προγράμματος. Το να αφιερώνετε ώρες στον προγραμματισμό μπορεί να είναι χρονοβόρο και δαπανηρό, αλλά η εφαρμογή του κανόνα 80/20 στην ανάπτυξη νέου λογισμικού μπορεί να σας βοηθήσει να εστιάσετε στις δυνατότητες που παρέχουν ποιοτική λειτουργικότητα στους χρήστες. Το αποτελεσματικό λογισμικό ή ένας ιστότοπος μπορεί επίσης να αυξήσει την ικανοποίηση των πελατών και να βελτιώσει τα έσοδα και τη φήμη της εταιρείας.